Od 27. 4. opět cvičíme v našem holešovickém studiu. Přečtěte si informace o provozu.
Nově můžete zkusit online lekce

Protažení zadní strany těla

V této sestavě se zaměříme na záda a nohy na zadní straně těla. Sestava má energizující účinky, už jen kvůli tomu, že si propůjčuje některé asány z klasické sestavy pozdravu slunce. Ideální je tak zacvičit si ji ráno a nastartovat den.

Sestavu započněte pětiminutovým dechovým cvičením ve zkříženém sedu – pránájámou. Rozprouděním dechu připravíte tělo na svou praxi. Na závěr naopak zklidněte organismus v pěti až sedmi minutách pozicí mrtvoly – šavásanou. Vaše domácí lekce vám pak zabere 20–30 minut.

obrázek uklidnění mysli

1. Pozice: Uttanásana

Do hlubokého předklonu se dostanete ze stoje, s rovnými zády se s výdechem předkloňte, břicho se snažte přiblížit stehnům. Uvolněte hlavu a ramena, můžete ruce spojit v loktech Veškerá tíha by měla spočívat v trupu. Tlak je na prstech u nohou. Ucítíte intenzivní protažení zadní části těla .

obrázek uklidnění mysli

2. Pozice: Adho Mukha Švanásana

Pes hlavou dolů je další z pozic pozdravu slunce. Asána je náročnější na celé tělo, vyžaduje pevné nohy i ruce. Pokud vám nejdou paty přilepit k zemi, pokrčte mírně nohy v kolenou. Kostrčačíme vzhůru, ruce se opírají o podložku s roztaženými prsty. Hlava je v prodloužení páteře, zrak směřujeme na stehna. Ramena vytáčíme směrem od těla, záda neprohýbáme.

obrázek uklidnění mysli

3. Pozice: Bálásana

Dynamickou pozici psa hlavou dolů prodýchejte v relaxační pozici dítěte. Úplně se uvolněte a dbejte na dech. Hlubokým dýcháním do oblasti břicha masírujte bederní páteř.

obrázek uklidnění mysli

4. Pozice: Prasarita Padottanásana B

Ve stoji rozkročte nohy na takovou délku, jak je vám příjemné, prsty u nohou zlehka směřují k sobě, paty ven. S rovnými zády a rukama v bok se snižujte trupem k podložce. Měli byste cítit intenzivní protažení nohou.

Poradna o józe

Máte dotazy ohledně cvičení jógy, nebo pomůcek na jógu?

Buďte s Yogacentrem
ve spojení

Jóga blog

Informace o opětovném otevření našich studií k 25. květnu

Drazí klienti, vzhledem k rozhodnutí vlády jsme se rozhodli dne 27. dubna 2020 opět začít cvičit. V článku se dozvíte veškeré potřebné informace o tom, jak se můžete zúčastnit cvičení i vy.

Co je to Body rolling?

Body rolling je komplexní protahovací cvičení na speciálních míčích, které vede k uvolnění a posílení hlubokých svalů.

Jóga při problémech s kyčlemi

Celý blog

YC na Facebooku

Newsletter

Chcete dostávat novinky a akce Yogacentra na e-mail? Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu:

Také jsme na

Youtube Instagram

Udělejte si radost
v našem jóga obchodu

a další na yogashop.cz