Od 27. 4. opět cvičíme v našem holešovickém studiu. Přečtěte si informace o provozu.
Nově můžete zkusit online lekce

Protažení stran těla

Při protahování je důležité cílovou partii pořádně prodýchat, věnovat jí pozornost. Měli byste cítit mírné pnutí, rozhodně nesmí dojít k pociťování bolesti. Protáhněte společně s přední a zadní stranou i strany trupu.

Sestavu započněte pětiminutovým dechovým cvičením ve zkříženém sedu – pránájámou. Rozprouděním dechu připravíte tělo na svou praxi. Na závěr naopak zklidněte organismus v pěti až sedmi minutách pozicí mrtvoly – šavásanou. Vaše domácí lekce vám pak zabere 20–30 minut.

obrázek uklidnění mysli

1. Pozice: Rotace v sedu

Jemně promasírujeme páteř rotačním sedem. Sedněte si s pokrčenýma nohama a pravou rukou se opřete o levé koleno. To samé opakujte na druhou stranu. Druhou rukou se vždy opřete za zády o podložku, aby byl váš trup co nejvíce kolmo k podložce, pohled směřujte mírně do strany za podpěrnou rukou.

obrázek uklidnění mysli

2. Pozice: Supta Jathara Parivartanásana

Pomocí další rotace protáhneme tělo diagonálně. Lehněte si na podložku, zvedněte pravou nohu a přes levou ji položte na podložku. Pohled směřujte doprava. Lopatka a rameno na pravé straně se dotýkají podložky. Ucítíte okamžitou úlevu v zádech. Poté opakujte na druhou stranu.

obrázek uklidnění mysli

3. Pozice: Parivrtta Janu Sirsásana

Sedněte si do překážkového sedu a nakloňte se k natažené noze. Pokud dosáhnete, chyťte se jógovým úchopem palce na noze. Vztáhněte trup od pasu směrem k natažené noze. Druhou rukou se protáhněte nad hlavou, ucítíte intenzivní protažení po celé délce trupu. Opakujte na druhou stranu.

obrázek uklidnění mysli

4. Pozice: Utthita Parsvakonásana

Prodlužující pozice vám dodá pocit lehkosti a síly. Opírejte se pokrčenou nohou o podložku, kde by měla být veškerá stabilita. Podpěrná ruka má zajistit jen mírné přidržování pro lepší balanc.

Poradna o józe

Máte dotazy ohledně cvičení jógy, nebo pomůcek na jógu?

Buďte s Yogacentrem
ve spojení

Jóga blog

Informace o opětovném otevření našich studií k 25. květnu

Drazí klienti, vzhledem k rozhodnutí vlády jsme se rozhodli dne 27. dubna 2020 opět začít cvičit. V článku se dozvíte veškeré potřebné informace o tom, jak se můžete zúčastnit cvičení i vy.

Co je to Body rolling?

Body rolling je komplexní protahovací cvičení na speciálních míčích, které vede k uvolnění a posílení hlubokých svalů.

Jóga při problémech s kyčlemi

Celý blog

YC na Facebooku

Newsletter

Chcete dostávat novinky a akce Yogacentra na e-mail? Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu:

Také jsme na

Youtube Instagram

Udělejte si radost
v našem jóga obchodu

a další na yogashop.cz