Milí klienti, máme otevřené holešovické studio i ďáblické studio. Cvičíme bez respirátorů a roušek, můžete využít šatny i sprchy, důrazně doporučujeme nosit vlastní podložky. Při rezervaci v rezervačním systému prosíme o zakliknutí prohlášení o splnění podmínek v souvislosti s covid-19. Více informací najdete zde.

Posílení středu

Pevný střed těla je základ úspěchu v jógové praxi. A nejen to, zaslouží se i o celkový zdravý postoj a rovná záda. Středem je myšlen komplexní systém svalů od prsou až po pánev. Puste se do mírně posilovacích pozic a postupným tréninkem ucítíte stabilitu a klid. Sestava je o trochu náročnější, doporučujeme ji spojit s protažením přední strany těla.

Sestavu započněte pětiminutovým dechovým cvičením ve zkříženém sedu – pránájámou. Rozprouděním dechu připravíte tělo na svou praxi. Na závěr naopak zklidněte organismus v pěti až sedmi minutách pozicí mrtvoly – šavásanou. Vaše domácí lekce vám pak zabere 20–30 minut.

obrázek uklidnění mysli

1. Pozice: Vašisthásana

Pozice prkna je jedna z náročnějších, avšak nejefektivnějších. Zajistí vám posílení břišních svalů, celých nohou i paží. Dejte si pozor na rovná záda a hlavu v prodloužení páteře.

obrázek uklidnění mysli

2. Pozice: Čaturanga dandásana

Jak se z prkna elegantně k dostat další pozici? Pokrčením loktů pokládejte obličej do podložky. Dbejte na to, aby vám lokty směřovaly k tělu za sebe a ramena od uší. Posílíte nejen střed těla, ale i tricepsy.

obrázek uklidnění mysli

3. Pozice: Poloviční Navásana

Poloha loďky má mnoho obměn, zkusíme si jednu z méně náročných – ale i tak vám dá po pár sekundách zabrat. V leže pokrčte nohy v kolenou a zapřete o podložku. Pomalu zvedněte hlavu a ruce směrem k nohám, hlavu držte rovně.

obrázek uklidnění mysli

4. Pozice: Ardha Šalabhásana

Položte se na břicho, s nádechem nadzvedněte od podložky všechny končetiny. Hlavu nechte v prodloužení páteře. Nohy u sebe, paže jsou na šíři ramen. Dostanete se tak do zjednodušené pozice kobylky. Ta má uvolňující účinky na páteř a zároveň posílíte zádové svaly.

Poradna o józe

Máte dotazy ohledně cvičení jógy, nebo pomůcek na jógu?

Buďte s Yogacentrem
ve spojení

Jóga blog

5 důvodů, proč cvičit jógu ve studiu

Aktuálně: Informace o opětovném otevření našeho studia k 1. 9. 2021

Drazí klienti, vzhledem k rozhodnutí vlády jsme se rozhodli dne 27. dubna 2020 opět začít cvičit. V článku se dozvíte veškeré potřebné informace o tom, jak se můžete zúčastnit cvičení i vy.

Strong NATION™

Dynamické cvičení pro doplnění vaší jógové praxe
Už jste slyšeli o cvičení Strong NATION™? Nově si s námi můžete zacvičit online každé úterý od 18:00.

Celý blog

YC na Facebooku

Newsletter

Chcete dostávat novinky a akce Yogacentra na e-mail? Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu:

Také jsme na

Youtube Instagram

Udělejte si radost
v našem jóga obchodu

a další na yogashop.cz