Od 27. 4. opět cvičíme v našem holešovickém studiu. Přečtěte si informace o provozu.
Nově můžete zkusit online lekce

Uvolnění kyčlí a protažení nohou

Zacvičte si s námi a uvolněte oblast kyčlí. Naladíte se tak na vlnu laskavosti a dáte sbohem nepříjemným pocitům a emocím, které se hromadí právě v kyčlích.

obrázek uklidnění mysli

1. Pozice: Sukhasána s předklonem

Začneme zlehka. Posaďte se na položku do pohodlného zkříženého sedu. S rovnými zády se pomalu předklánějte před sebe a snažte se položit lokty na zem. Pokud nedosáhnete, podložte si ruce bločky, které vám zaručí, že si udržíte rovná záda.

obrázek uklidnění mysli

2. Pozice: Ananda Balasana

Položte se zády na podložku a s výdechem zvedněte nohy, chodidla mějte u sebe. Chytněte se za paty a táhněte kolena hodně od sebe. Chodidla nasměrujte oproti stropu tak, aby holeně byly kolmo k podložce. S výdechem tlačíme do svých pat tak, jako bychom chtěli položit kolena vedle sebe na zem. Bradu tlačíme směrem k hrudníku.

obrázek uklidnění mysli

3. Pozice: Ardha matsyendrasana

V sedu natáhněte nohy a s nádechem narovnejte záda. Poté pokrčte pravou nohu a položte ji přes levou k jejímu stehnu z vnější strany. Chodidlo pravé nohy zůstává po celou dobu celou plochou na zemi. Pokrčte i spodní levou nohu a patou jí přesuňte k pravé hýždi. S nádechem se narovnejte a s výdechem se otočte trupem doprava a chytněte se dlaní, nebo loktem za pravé koleno. Postup opakujte na druhou stranu.

obrázek uklidnění mysli

4. Pozice: Kapotasana

Z pozice psa hlavou dolů přitáhněte levou nohu kolenem mezi vaše dlaně. Levý kyčel zatáhněte dozadu, pravý kyčel dopředu a protáhněte pravou nohu přímo dozadu. Pokud je vám to nepříjemné, bolí vás koleno, podepřete stydkou kost bolstrem. Pravou nohu držte rovně nataženou přímo z kyčelního kloubu až do palce u nohy. Od boků se vytahujte podél páteře za hlavou, mějte rovná záda a snažte se jít s rovnými zády co nejníže k zemi. Opět si můžete pomoci polštářem pod lokty. Zopakujte na druhou stranu.

Poradna o józe

Máte dotazy ohledně cvičení jógy, nebo pomůcek na jógu?

Buďte s Yogacentrem
ve spojení

Jóga blog

Informace o opětovném otevření našich studií k 25. květnu

Drazí klienti, vzhledem k rozhodnutí vlády jsme se rozhodli dne 27. dubna 2020 opět začít cvičit. V článku se dozvíte veškeré potřebné informace o tom, jak se můžete zúčastnit cvičení i vy.

Co je to Body rolling?

Body rolling je komplexní protahovací cvičení na speciálních míčích, které vede k uvolnění a posílení hlubokých svalů.

Jóga při problémech s kyčlemi

Celý blog

YC na Facebooku

Newsletter

Chcete dostávat novinky a akce Yogacentra na e-mail? Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu:

Také jsme na

Youtube Instagram

Udělejte si radost
v našem jóga obchodu

a další na yogashop.cz