Milí klienti, máme otevřené holešovické studio i ďáblické studio. Cvičíme bez respirátorů a roušek, můžete využít šatny i sprchy, důrazně doporučujeme nosit vlastní podložky. Při rezervaci v rezervačním systému prosíme o zakliknutí prohlášení o splnění podmínek v souvislosti s covid-19. Více informací najdete zde.

Jóga pro duševní pohodu

Jóga má zázračný vliv na psychiku, pomáhá nám bojovat se stresem, lépe zvládat trauma a přelstít naše negativní já. Pokud si uděláme čas na cvičení a relaxaci, vyšleme tělu signál, že si naši péči zaslouží. V mozku pak dochází ke změně vnímání sebe sama, od starostí a temných myšlenek se dostáváme do vyrovnaného, sebevědomějšího rozpoložení. Cvičení se soustředěným dechem zklidňuje nervový systém a převádí nás z „bojuj nebo uteč“ módu do klidového režimu.

Jóga proti depresi

Deprese je psychická nemoc, která vyžaduje péči odborníka. Jóga ale může léčbu deprese podpořit a zmírnit nepříjemné příznaky jako podrážděnost, nesoustředěnost nebo poruchy spánku. Výdrž v ásánách aktivuje práci s myslí a pomáhá odstraňovat černé myšlenky. V pozicích navíc dochází k prokrvení celého těla, hlavně mozku, který poté produkuje hormony štěstí. Ve studii z roku 2017 zkoumal tým vědců účinky Iyengar jógy na změny nálad a depresi. Ukázalo se, že po 3 měsících pravidelného cvičení se účastníkům výzkumu zlepšila nálada a depresivní či úzkostné stavy.

Jak cvičit pro lepší psychický stav

A jaké pozice se hodí pro boj s depresí, úzkostmi a dalšími psychickými problémy? Můžete zkusit třeba ásány, které protahují páteř a otevírají hrudní koš (hlavně různé záklony) a zlepšují tak držení těla a prokrvení orgánů. Kvalitnější postoj pomáhá mít větší nadhled, sílu a sebevědomí, důležité schopnosti pro zvládnutí každodenních překážek. Vhodné jsou i obrácené pozice jako stoj na hlavě, které vedou k hluboké koncentraci a pomáhají překonávat vlastní hranice a bojovat s nepříjemnými pocity.

Styly jógy pro vyrovnanou mysl

Pro dobrou náladu a zlepšení psychiky se v podstatě hodí všechny druhy. Na zklidnění je ideální například jin jóga, která nutí zastavit se a zpomalit. Vystresovaní a úzkostliví lidé mívají problém relaxovat a nechat své myšlenky jen tak plynout, proto je prospěšné věnovat se dlouhým výdržím v ásánách. Výborným doplňkem ke cvičení je také dechový trénink, například pránájámový dech.

Poradna o józe

Máte dotazy ohledně cvičení jógy, nebo pomůcek na jógu?

Buďte s Yogacentrem
ve spojení

Jóga blog

5 důvodů, proč cvičit jógu ve studiu

Aktuálně: Informace o opětovném otevření našeho studia k 1. 9. 2021

Drazí klienti, vzhledem k rozhodnutí vlády jsme se rozhodli dne 27. dubna 2020 opět začít cvičit. V článku se dozvíte veškeré potřebné informace o tom, jak se můžete zúčastnit cvičení i vy.

Strong NATION™

Dynamické cvičení pro doplnění vaší jógové praxe
Už jste slyšeli o cvičení Strong NATION™? Nově si s námi můžete zacvičit online každé úterý od 18:00.

Celý blog

YC na Facebooku

Newsletter

Chcete dostávat novinky a akce Yogacentra na e-mail? Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu:

Také jsme na

Youtube Instagram

Udělejte si radost
v našem jóga obchodu

a další na yogashop.cz