Yogacentrum Hlavní menu

Jin jóga

Náročnost lekce: (pro mírně pokročilé)
Předchozí lekce Následující lekce

Yin jóga je velice pomalý styl jógy, kde se jednotlivé asány drží několik minut – 3, 5, 10 i více minut – v uvolněné poloze. Je to proto, že pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání. Praktikováním Yin jógy se vyrovnává mírné napětí pojivové tkáně těla – šlach, fascií a vazů. Praktikováním Yin jógy se zvýší vaše pružnost a pohyblivost kloubů, sníží se hladina stresu ve vašem těle, zlepší se vaše výdrž, zlepší se schopnost meditace…. a zvýší se váš celkový pocit pohody. Je to skvělý doplněk k jiným druhům jógy.

Jin jóga je jedinečná varianta hatha jógy. Nejvýraznějším prvkem jsou dlouhé výdrže v ásanách. Na rozdíl od různých typů relaxační jógy, během kterých jsou studenti v pózách uvolnění a zrelaxovaní, jin jóga skrze výdrže vede k intenzivním prožitkům na vlastních hranicích. Jin jóga se cvičí převážně na zemi, v bezpečných a stabilních pozicích. Je to skvělá cesta jak ukotvit kosti v kloubech a umožnit jejich hladký pohyb. To je důvod, proč je Jin jóga výborným prostředkem pro korekci špatného držení těla, ideální pro sportovce a kohokoliv, kdo denně přetěžuje tělo jednostrannými pravidelnými pohyby či pro seniory, kteří bojují s artritidou. Jin jóga je vhodná pro každého. Každý může zkrátit své setrvání v pozici, pokud jsou jeho pocity příliš intenzivní.

Yin jóga je velice pomalý styl jógy, kde se jednotlivé asány drží několik minut – 3, 5, 10 i více minut – v uvolněné poloze. Je to proto, že pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání. Praktikováním Yin jógy se vyrovnává mírné napětí pojivové tkáně těla – šlach, fascií a vazů. Praktikováním Yin jógy se zvýší vaše pružnost a pohyblivost kloubů, sníží se hladina stresu ve vašem těle, zlepší se vaše výdrž, zlepší se schopnost meditace…. a zvýší se váš celkový pocit pohody. Je to skvělý doplněk k jiným druhům jógy.

Jin jóga je jedinečná varianta hatha jógy. Nejvýraznějším prvkem jsou dlouhé výdrže v ásanách. Na rozdíl od různých typů relaxační jógy, během kterých jsou studenti v pózách uvolnění a zrelaxovaní, jin jóga skrze výdrže vede k intenzivním prožitkům na vlastních hranicích. Jin jóga se cvičí převážně na zemi, v bezpečných a stabilních pozicích. Je to skvělá cesta jak ukotvit kosti v kloubech a umožnit jejich hladký pohyb. To je důvod, proč je Jin jóga výborným prostředkem pro korekci špatného držení těla, ideální pro sportovce a kohokoliv, kdo denně přetěžuje tělo jednostrannými pravidelnými pohyby či pro seniory, kteří bojují s artritidou. Jin jóga je vhodná pro každého. Každý může zkrátit své setrvání v pozici, pokud jsou jeho pocity příliš intenzivní.

Výdrže v jin józe jsou obvykle 3 - 10 minut dlouhé. Vydržet v nehybnosti je výzva pro celé tělo i mysl. Praktikování v tomto stylu je také skvělým způsobem jak proniknout do světa meditace, zvláště pro aktivní lidi - přestože jsou nehybní, je zde intenzivní síla, která pracuje a která udržuje člověka činného.

Účinky Jin jógy

Blízké lekce

Jin jóga Středa 29.11.2017 20:00 220 Kč Na Maninách 1590/29 Praha 7 - Holešovice Zdeňka Přihlásit se
Jin jóga Středa 06.12.2017 20:00 220 Kč Na Maninách 1590/29 Praha 7 - Holešovice Zdeňka Přihlásit se
Jin jóga Středa 13.12.2017 20:00 220 Kč Na Maninách 1590/29 Praha 7 - Holešovice Zdeňka Přihlásit se
Jin jóga Středa 20.12.2017 20:00 220 Kč Na Maninách 1590/29 Praha 7 - Holešovice Zdeňka Přihlásit se

Zobrazit celý rozvrh

Lektoři lekcí Jin jóga

Výběr lektora je důležitý. Vyzkoušejte jógu pod vedením různých učitelů jógy a vyberte si toho, jehož styl vám bude nejbližší.

Chcete si vyzkoušet jiné lekce

Buďte s Yogacentrem
ve spojení

Jóga blog

Jak se staví Yogashop

Nejdůležitější pražská jógová adresa: Jateční 1615/45, Praha 7. Právě tam od začátku srpna funguje kamenný Yogashop! Cesta k němu trvala Janě Smažíkové 17 let. Jak to všechno bylo?

Jógologie: nedostatek času

Na Jóga blogu pokračuje malý vzdělávací seriál. V Jógologii postupně rozebíráme nejčastější problémy jogínů a jogínek a podíváme se na nejlepší řešení. Vše odzkoušeno jógou a prověřeno mnoha hodinami na podložce! V pátém díle probereme nedostatečné časové možnosti a jak si přece jen vyhradit chvíli na jógu.

Jógologie: Nedosáhnete? Nevadí!

Na Jóga blogu pokračuje malý vzdělávací seriál. V Jógologii postupně rozebíráme nejčastější problémy jogínů a jogínek a podíváme se na nejlepší řešení. Vše odzkoušeno jógou a prověřeno mnoha hodinami na podložce! Ve čtvrtém díle se podíváme na problémy s flexibilitou a rozsahem.

Celý blog

YC na Facebooku

Newsletter

Chcete dostávat novinky a akce Yogacentra na e-mail? Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu:

Také jsme na

Youtube Instagram Google+

Udělejte si radost
v našem jóga obchodu

a další na yogashop.cz