Yogacentrum Hlavní menu

Jógologie: cvičení jógy během těhotenství

01. 08. 2017
Jógologie: cvičení jógy během těhotenství

Na Jóga blogu pokračuje malý vzdělávací seriál. V Jógologii postupně rozebíráme nejčastější problémy jogínů a jogínek a podíváme se na nejlepší řešení. Vše odzkoušeno jógou a prověřeno mnoha hodinami na podložce! Ve třetím díle se podíváme na jógu v těhotenství.

Téma: cvičení jógy během těhotenství

Na testu se objevily dvě čárky. Jogínka se ocitá ve zcela nové životní situaci. I do jiného stavu lze propašovat cvičení jógy, dokonce se to doporučuje. V Yogacentru Holešovice proto existuje nabídka lekcí jóga pro těhotné.

Těhotné jogínky-začátečnice

cvičení těhotenské jógy v poloze v ležePokud jste dosud jógou nepolíbená, doporučujeme první trimestr vynechat ‒ tělo je přece jen nepředvídatelné. Od čtvrtého měsíce můžete začít s lekcemi tzv. Gravid jógy, která je pro těhotné jogínky uzpůsobená. Velká pozornost se věnuje namáhané oblasti zad a beder. Vzhledem k tomu, že se na lekci potkávají maminky v různém stupni těhotenství, vede lektorka lekci s ohledem na každou budoucí maminku zvlášť a není třeba se bát přetažení nebo přílišné námahy.

Dechová cvičení podporují proudění krve a lymfy, pracuje se s otvíráním kyčlí a relaxací, která pomáhá psychicky i tělesně.

Těhotné jogínky-pokročilé

cvičení těhotenské jógy v poloze ve stojePokud jste už nějakou tu lekci odcvičila, znáte své tělo a neprovázejí vás žádné komplikace, můžete ve cvičení pokračovat. Doporučujeme samozřejmě spíše klidnější styly (hatha jóga, jin jóga), vyhnout se horkým sálům a naslouchat vlastním potřebám. S větším břichem pak doporučujeme lekce Gravid jógy. Mimo jiné se seznámíte s dalšími budoucími maminkami a můžete si vyměňovat zkušenosti s nákupy, porodnicemi a podobně.

Čemu se vyhnout zcela

1) Především necertifikovaným studiím a neakreditovaným lektorům a lektorkám! Přece jen jste zodpovědné i za dalšího člověka. Akreditovaný lektor gravid jógy přesně ví, které pozice nejsou v určitém stupni gravidity vhodné, a nepovede vás do škodlivých rotací a pozic, kde je vyvíjen tlak na pánev.

2) Nezávisle na pokročilosti se od počátku těhotenství vyhněte obráceným ásanám (svíčka, stoj na hlavě), rotacím a posilováním břicha, hlubokým záklonům a skokům. Dávejte pozor na možný nízký tlak. Od druhého trimestru také neodpočívejte v závěrečné šavásaně na zádech, ale přetočte se na levý bok.


Buďte s Yogacentrem
ve spojení

Jóga blog

Věčná otázka: Jak začít s jógou?

Jóga je samá filosofie, to není žádné cvičení. U jógy se musí stát na hlavě. Jogíni sedí v lotosovém květu a pořád dokola zpívají. Kdo dělá jógu, musí být vegan. Máte taky nějaké důvody, proč jste pořád ještě nezačali? V článku vám vyložíme, proč jsou všechny obavy zbytečné.

5 jógových rande, která vám otevřou čakry

Je léto, čas lásek a seznamování. Přemýšlíte, jak skloubit flirt a jógu? My jsme taky přemýšleli a sepsali jsme hned pět tipů na jógová rande.

Lvi, vlci a ježaté míčky – když přijdou děti na jógu

Vždycky ve středu odpoledne se Yogacentrum otevírá dalším věkovým kategoriím. Barbora Debnárová učí jógu pro rodiče s dětmi a abychom zjistili, jak vypadají ásany pro mrňata, vypravili jsme se na lekci s jogínkami Leontýnkou a Matyldou.

Celý blog

YC na Facebooku

Newsletter

Chcete dostávat novinky a akce Yogacentra na e-mail? Stačí zadat Vaši e-mailovou adresu:

Také jsme na

Youtube Instagram Google+

Udělejte si radost
v našem jóga obchodu

a další na yogashop.cz